stoppen met schrijven

Plaats reactie
JustMe
Berichten: 44
Lid geworden op: 08-04-2013 00:13

stoppen met schrijven

Bericht door JustMe » 31-05-2013 19:10

Ik denk dat het beter is dat ik stop met schrijven op dit forum

janneke
Site Admin
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-08-2012 13:18

Bericht door janneke » 01-06-2013 00:00

Waarom?

JustMe
Berichten: 44
Lid geworden op: 08-04-2013 00:13

Bericht door JustMe » 10-06-2013 20:38

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Had wat tijd nodig om na te denken. En zou graag willen terug komen op mijn berichtje en hier nog wel blijven schrijven.

Ik had/heb het er moeilijk mee dat er niet veel volk op dit forum zit en dat ik niet 'genoeg aandacht krijg'. Het klinkt echt kinderachtig, ik weet het. Maar ik wil niet van mijn problemen weg lopen.

Ondertussen heb ik ook een oplossing gevonden voor heel dat gedoe met therapie en opname. Vanaf juli kan ik starten met dgt. Twee keer per week heb ik dan training. Daarnaast ga ik terug deeltijds werken en blijf ik ambulant gaan bij mijn psycholoog.
Deze morgen had ik het intakegesprek en het ging redelijk goed. Alhoewel ik weer een aantal dingen heb verzwegen en andere zaken heb vergroot. Ik weet nu niet zo goed of ik hier nog op moet terug komen en aangeven hoe het echt is? Of zou ik mijn leugen verkleinen door nieuwe leugens?
Ik weet het juiste antwoord wel, alleen denk ik niet dat ik dat durf. Wat als ze mij dan toch nog weigeren? Mijn psycholoog wil mij enkel verder zien als ik ook die dgt volg.

janneke
Site Admin
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-08-2012 13:18

Bericht door janneke » 10-06-2013 22:29

Neem gerust de tijd die je nodig hebt. Ik snap je wel, vind het ook vervelend dat hier niet veel volk is. Maar als er wat volk actief blijft, hoop ik dat er ook volk bijkomt. Natuurlijk moet je niet enkel om die reden schrijven :-). Maar toch, het zou wel fijn zijn om inderdaad meer volk te hebben, want dan heb je ook meer standpunten. Ik ben nu bijvoorbeeld zelf ook in opname, en 't is niet altijd evident om snel te reageren. Maar ik vind het wel belangrijk om af en toe hier te schrijven.

Ik vind dat je een schitterende oplossing hebt gevonden om alles te combineren. Ik denk dat je wel moet proberen zo eerlijk mogelijk te zijn. Ik snap wel de neiging om dat niet te doen. En de kans bestaat dat ze je weigeren, dat klopt. Heb ik ook al meegemaakt, en is enorm hard. Maar als je al start met een intake die niet helemaal klopt, dan is de kans dat je veel uit je therapie haalt ook meteen een stuk kleiner he. En zie het als een leerkans. Elke keer als je op een leugen terugkomt, en probeer er dan ook bij te vertellen waarom je die leugen nodig had, sta je weer een stapje verder. Succes!

En ik geloof ook wel dat je 't zelf weet, maar weten en doen is niet 't zelfde en 't is moeilijk. Je mag jezelf ook best wel wat krediet geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat je 't niet moet doen, maar dat je niet durft, das vrij normaal. Je kan het misschien eerst met de psycholoog bespreken?

JustMe
Berichten: 44
Lid geworden op: 08-04-2013 00:13

Bericht door JustMe » 11-06-2013 10:10

Bedankt!

Ik ga proberen dit al met mijn psycholoog te bespreken. Want ik zit nu al sinds gisteren te denken aan hoe ik mijn leugen kan terug nemen door tijdens die trainingen de 'perfecte patiënt' te zijn. En dat is echt geen goed idee want dan ga ik dat over de hele lijn doen en ga ik er niets uit halen.

Ben in het algemeen wel een beetje bang voor die dgt, omdat er ook trainingen zijn die gegeven worden door een psycholoog waar ik ooit ambulant bij ben geweest. En waar het niet goed bij verlopen is.

Sinds gisteren zit ik ook weer met mijn opname op klipp in mijn hoofd. Hoe alles daar is gelopen, hoe ik mezelf heb tegengewerkt,... En vraag mezelf constant af hoe het anders had kunnen zijn, moeten zijn. Ik begin ook weer dat gevoel te krijgen naar iemand van de verpleging daar, dat gevoel dat ik ook heb naar mijn psycholoog en bij nog andere heb gehad. Het gevoel dat ik wil dat ze er altijd voor mij zijn, mij beschermen, om mij geven,...
En het klinkt echt idioot en zo verkeerd, maar enkel om terug dicht bij die persoon te zijn zou ik terug willen naar klipp.

Waar ben je in opname?
Hoop dat het al wat beter gaat met je?
Knuffel!

janneke
Site Admin
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-08-2012 13:18

Bericht door janneke » 11-06-2013 16:43

Zo herkenbaar! Ik heb al zo vaak geprobeerd de perfecte patiënt te zijn, maar inderdaad, je helpt er jezelf niet meer vooruit. Wel knap dat je dat ziet.

En ik herken ook het stukje steeds ergens anders therapie gaan volgen. Maar 't is wel een kans om als je terug bij een oude therapeut uitkomt het er nog eens over te hebben en het recht te zetten.

Ik heb dat zelf ook al meerdere malen (moeten) doen en dat heeft me tot nu toe heel veel gebracht. Over het algemeen, als je er daarna echt voor gaat apprecieren therapeuten wel dat je brengt dat je niet eerlijk was. Ik denk ook dat mensen meer door hebben dan ze soms laten blijken. Maar 't is belangrijk dat je er zelf mee komt, dan geef je ook zelf een aanleiding om meer vertrouwen te hebben in jou.

Met mij gaat het wel ok, ik kom wat meer tot rust hier, en kom wat meer terug bij mijn gevoelens. 't Is lastig, maar ik ben wel blij dat ik eindelijk terug mijn emoties kan laten zien.

Plaats reactie